Το Μάρκετινγκ στα social media για το 2019


 
Την επαυξημένη πραγματικότητα, την χρήση του video, το μάρκετινγκ επιρροής τα είδαμε και τα γνωρίσαμε τα προηγούμενα χρόνια αλλά θα τα βρούμε μπροστά μας και το 2019. 
 
Το Διαδίκτυο έφτασε στην τηλεόραση.  Οι έρευνες δείχνουν ότι το διαδίκτυο θα καλύψει την τηλεόρασή το 2019 όσον αφορά τις ώρες παρακολούθησης. Αυτό σημαίνει μόνο ένα πράγμα, οι εταιρείες θα ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε τηλεοπτικές διαφημίσεις και περισσότερα χρήματα για βίντεο στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά μέσα.
 
“Στόχος: Η Generation Z”.   Η Generation Z έχει μεγαλώσει με τα social media ως καθημερινή πραγματικότητα της ζωής τους. Καθώς η Generation Z μεγαλώνει, το μάρκετινγκ των κοινωνικών μέσων θα επικεντρωθεί σε αυτούς καθώς αρχίζουν να εργάζονται, έχουν χρήματα να ξοδέψουν και να πλέον αποτελούν μέρος της αγοράς.   Ειδικά στην χώρα μας, η οικονομική κρίση δημιούργησε ασφυκτικές συνθήκες για τους νέους που μπαίνουν στην αγορά εργασίας.  Λάβετε σοβαρά υπ όψιν σας την κρίση και προσαρμόστε το μήνυμα σας σε αυτές τις συνθήκες. Το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι δυναμικό και για αυτό ο στόχος θα πρέπει να είναι ένας, διατηρήσετε την επαφή με την Generation Z καθώς θα μεγαλώνει μεγαλώνουν.
 
"Μικρο-επιρροές"   Το μάρκετινγκ επιρροής αναδείχθηκε σε μία από  τις πιο «καυτές τάσεις» τα προηγούμενα χρόνια με   influencers που ήταν ή έγιναν αστέρες των social media.  Το πρόβλημα με όλη αυτή την ιστορία είναι ότι έγινε πολύ φασαρία για να προβληθούν εντέλει τα πρόσωπα και όχι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες.  Η επιρροή όμως μπορεί να έχει μία πιο ουσιαστική μορφή, και αυτή δεν είναι άλλη από τις "μικρο-επιρροές".  Για τις ανάγκες αυτού του άρθρου θα μιλήσω για micro- influencers, οι οποίοι δεν είναι τα τεράστια διαδικτυακά αστέρια, αλλά άνθρωποι με τους οποίους μπορούμε να ταυτιστούμε στην πραγματική ζωή.   Μην ξεχνάτε ότι τα social media στήθηκαν πάνω στο word of mouth, την μετάδοση της πληροφορίας από πρόσωπο σε πρόσωπο.  Αν θέλετε να μεταδώσετε αποτελεσματικά το μήνυμα σας χρησιμοποιήστε πραγματικούς ανθρώπους όχι δικτυακές περσόνες ή κάθε λογής «διασημότητα» .
Επιπλέον και ως ενίσχυση των παραπάνω, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες. Αυτό το είδος περιεχομένου μπορεί να είναι φωτογραφίες, βίντεο και posts.  Το πλεονέκτημα των παραπάνω, είναι όλα σχετικά με την προσωπική επαφή με την οποία μπορούν να συνδεθούν οι άνθρωποι.
 
Τα κοινωνικά μέσα θα ενσωματωθούν πιο βαθιά σε άλλες υπηρεσίες.  Τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα  συνεχίσουν να ενσωματώνουν τις υπηρεσίες τους σε εφαρμογές τρίτων επιτρέποντας στους χρήστες τους να χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους για να εγγραφούν σε υπηρεσίες τρίτων και να μοιράζονται δεδομένα με αυτές τις υπηρεσίες.  Αναμένουμε ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και ότι οι κοινωνικές πλατφόρμες θα ενσωματωθούν ακόμη περισσότερο με άλλες υπηρεσίες.
 
"Video.  Το Dominant Mediums" του επόμενου έτους.  Το βίντεο εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο μέσο στα κοινωνικά μέσα.   Οι υπηρεσίες ζωντανού βίντεο του YouTube, του Facebook και του Instagram έκαναν θραύση το 2016, το 2017 και το 2018. Από το 2016 και μετά, περισσότερο από το 80% των χρηστών του Διαδικτύου παρακολούθησαν περισσότερα ζωντανά βίντεο από το προηγούμενο έτος μέσα απο σύγχρονες υπηρεσίες ροής.  Όπως το ζωντανό βίντεο, το παραδοσιακό βίντεο θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι περισσότερες μελέτες περιμένουν ότι το βίντεο θα αντιπροσωπεύει το 85% της συνολικής κίνησης στο Διαδίκτυο μέχρι το τέλος του 2019.   Για τον λόγο αυτό και οι διαφημίσεις βίντεο αυξάνονται με μεγάλη ταχύτητα.
 
Τα chatbots θα γίνουν standard.  Αναμένουμε ότι τα chatbots θα συνεχίσουν να αυξάνονται το 2019 - και πιθανότατα θα γίνουν πιο «κανονικά» στα μάτια των καταναλωτών. Με άλλα λόγια: η καινοτομία θα εξασθενίσει, αλλά θα τα δούμε να γίνονται πιο διαδεδομένα και χρησιμοποιήσιμα.  Μέχρι το 2019 περιμένουμε τα chatbots να είναι το πρώτο μέρος που κάποιος πηγαίνει να παραγγείλει μια πίτσα, να επιλέξει ένα κινητό σχέδιο ή ακόμα και να κλείσει ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Τα Chatbots επιτρέπουν στους χρήστες σας να κάνουν όλα αυτά χωρίς την ταλαιπωρία της λήψης μιας εγγενούς εφαρμογής.
 
"Ενισχυμένη ή επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality )".  Με προβλέψεις ότι οι  αγορές εικονικής πραγματικότητας μπορούν να φτάσουν τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το έτος 2023 σίγουρα μιλάμε για μια τάση που θα κυριαρχήσει.
Η «ενισχυμένη» πραγματικότητα είναι η «προσθήκη εικονικής πληροφορίας μέσω κατάλληλων συσκευών στο περιβάλλον (χώρο, αντικείμενα, ανθρώπους) το οποίο αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος μέσω των αισθητηρίων οργάνων του».  Ενώ στις τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας (virtual reality) o χρήστης «βυθίζεται» σε συνθετικά περιβάλλοντα χωρίς να έχει αντίληψη του φυσικού κόσμου, στις τεχνολογίες αυξημένης πραγματικότητας βλέπει τον πραγματικό κόσμο να συντίθεται σχετικά αρμονικά με εικονικά αντικείμενα ή πληροφορίες.
 
Η άνοδος των έξυπνων ηχείων.  Αρχικά κάτι τέτοιο μπορεί να δείχνει άσχετο σε ένα άρθρο για τις τάσεις του μάρκετινγκ ψηφιακού περιεχομένου, αλλά το Amazon Alexa, το Google Home και το Apple HomePod έχουν δημιουργήσει μία αγορά την οποία δεν μπορούμε να αγνοήσουμε. Σύντομα, θα βλέπουμε όλο και περισσότερες ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις να συμπεριλαμβάνουν φωνή και να δημοσιεύουν ηχητικό περιεχόμενο σε αυτές τις συσκευές.  Επιπλέον, αναμένουμε να δούμε περισσότερες διαφημίσεις σε αυτές τις πλατφόρμες. Η Amazon, η Google και η Apple είναι σίγουρο ότι θα ξεκινήσουν τις δικές τους διαφημιστικές πλατφόρμες, διευκολύνοντας έτσι τις επιχειρήσεις να αγοράζουν και να πωλούν διαφημιστικό χώρο.